Η μάχη για τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος είναι μάχη για τον άνθρωπο και την ζωή.
Σε αυτή την αρχή πρέπει να υπακούν οι δράσεις μας. Μάχη για τον άνθρωπο και τη ζωή. Και για τα δύο με αυτή τη σειρά. Μαζί και ταυτόχρονα αλλά ιεραρχημένα. Οτιδήποτε άλλο είναι φθηνό ιδεολόγημα. Απαιτεί την «επιβολή» σεβασμού προς τη φύση με σκοπό να εξακολουθήσει να είναι το ασφαλέστερο και καταλληλότερο ενδιαίτημα γι’ αυτόν. Επιδιώκει την φροντίδα και τη μη διατάραξη όλων των ντελικάτων ισορροπιών ανάμεσα σε οργανισμούς, συνθήκες και καταστάσεις που συναποτελούν αυτό που αποκαλούμε φύση, πάντα στα πλαίσια της αρχής που διατυπώθηκε στην αρχή του άρθρου και με την ίδια ιεράρχηση.
Όποιος ασχολείται με το περιβάλλον, αργά ή γρήγορα έρχεται αντιμέτωπος με δύο κύριους αντιπάλους.
Οι πρώτοι είναι οι άρπαγες. Αυτοί που ενδιαφέρονται να πάρουν τα πάντα από τη φύση, να προσφέρουν τα πάντα στον εαυτό τους και στον άνθρωπο αδιαφορώντας για ισορροπίες, επιβίωση, αύριο. Δεν είναι άγνωστο το είδος του ανθρώπου που ενδιαφέρεται για την μεγιστοποίηση του κέρδους του σήμερα αδιαφορώντας για το αύριο ή τον διπλανό του. Τους βλέπουμε είτε στην κοινωνική είτε στην πολιτική είτε στην οικονομική έκφανση της ζωής μας. Σε ζητήματα περιβάλλοντος, οι άρπαγες δεν έχουν συγκεκριμένη ταξική προέλευση, προέρχονται από κάθε μορφωτικό επίπεδο και ζουν σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Οι δεύτεροι είναι οι οικοφασίστες. Είναι αυτοί που θα σταθούν μπροστά στο φορτηγό που μεταφέρει επικίνδυνα απόβλητα από το χώρο παραγωγής τους στο χώρο επεξεργασίας. Αν τους ρωτήσεις τι πρέπει να γίνει, θα σου πουν να τα διαχειριστεί ο παραγωγός μόνος του. Αν του πεις ότι το κόστος διαχείρισης για ένα κιλό επικίνδυνα είναι υπερβολικό, θα σου πουν ας κλείσει το εργοστάσιο. Είναι αυτοί που δεν θέλουν τα πυρηνικά, δεν θέλουν το λιγνίτη, δεν θέλουν το φυσικό αέριο, τις ανεμογεννήτριες, τα ηλιακά, το φωτοβολταϊκά. Κι αν τους ρωτήσεις από που θα πάρουμε ηλεκτρική ενέργεια θα σου πουν: «από πουθενά! Τι τη θέλουμε;». Οι δεύτεροι συνήθως είναι ημιμαθείς, μονόπλευρα ενημερωμένοι, συνωμοσιολάγνοι.
Οι πρώτοι είναι οι επικίνδυνοι, οι δεύτεροι, ο δούρειος ίππος των πρώτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου