Καταφθάνει καλεσμένος σε εκδήλωση σε κάποια πόλη, κάποτε, μεγαλόσχημος οικολόγος από αυτούς που μιλάνε πολύ χωρίς να λένε τίποτα. Η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τη ρύπανση στο σύγχρονο ελληνικό αστικό περιβάλλον και ειδικότερα στη ρύπανση από αιωρούμενα σωματίδια που τείνει να αποτελέσει τη νούμερο ένα περιβαλλοντική πληγή για πολλές πόλεις.
Με αφορμή μετρήσεις σε γειτονική πόλη – που κατά το μάλλον ή ήττον θα επιβεβαιωθούν στις περισσότερες επαρχιακές πόλεις μεγέθους 100 – 200 χιλιάδων κατοίκων, οι οποίες κατέδειξαν ως κυριότερη πηγή ρύπανσης, τα αυτοκίνητα σε ποσοστά μεγαλύτερα του 60% και τις ελάχιστες βιομηχανίες υπεύθυνες για το 25 % της ρύπανσης ο πάνσοφος ηγέτης των οικολογικών κινημάτων έκανε μεγαλειώδεις προτάσεις.
Δήλωσε λοιπόν, ο μεγαλόσχημος ότι η λύση είναι ο περιορισμός της κίνησης των οχημάτων και η επέκταση της χρήσης των ποδηλάτων, καθώς το ανάγλυφο της πόλης (πεδιάδα εντελώς φλατ!!!!) ευνοεί το πετάλι, και ο λαός χειροκρότησε θερμά. Προχώρησέ μάλιστα το ζήτημα παραπέρα. Είπε ότι θα πρέπει ο Δήμος να αναλάβει πρωτοβουλίες για εκστρατείες ενημέρωσης με χάπενιγκς (sic) ενημερωτικά φυλλάδια, καταχωρίσεις στον τοπικό τύπο και στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα κου λου που. Είπε και για αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς βεβαίως – βεβαίως ο μεγαλόσχημος.
«Αν δεν πείσουμε τον κόσμο να χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητό του, τότε δεν υπάρχει ελπίδα» δήλωσε περίπου ο Πράσινος Προφήτης κι ο κόσμος έτρεμε από συγκίνηση…
Θα περίμενε κανείς από έναν οικολόγο με «τριάντα χρόνια εμπειρία στην οικολογία» όπως ο ίδιος με κομπασμό τόνισε, να ψάξει λίγο τις απαντήσεις του. Φευ, Ωιμέ κι αλίμονο!
Ας κάνουμε πέντ’ έξι πραξούλες το λοιπόν. Απλά πράγματα, όχι εξισώσεις και τέτοια…
Ας υποθέσουμε ότι πείθουμε (λέμε τώρα) το 20% των κατοίκων να σταματήσει τη χρήση αυτοκινήτου και να κάνει (όχι τη ζωή του) ποδήλατο. Αυτομάτως λοιπόν θα έχουμε περιορισμό της ρύπανσης από αιωρούμενα κατά 12%! Για να το πετύχουμε αυτό θα έχουμε ξοδέψει άπειρο «σάλιο» σε ομιλίες, πάμπολλα χρήματα σε εκστρατείες και μερικά χρόνια (πέντε; δέκα; δεκαπέντε;) να πείσουμε τους ενδόπιους να μην πάν καβάλα στην καφετέρια…
Βέβαια, αν αναγκάζαμε τις 5 βιομηχανίες να εφαρμόσουν το νόμο θα είχαμε αυτόματα και σε χρόνο dt χωρίς έξοδα και μπλα μπλα μείωση των ρύπων από 20 – 25 %!!!
Αλλά ποιός κάθεται τώρα να τα βάλει με τους βιομηχάνοι! Δύσκολη δουλειά και δεν έχει και "μαλλί" για ΜΚΟ που θα αναλάβουν "εθελοντικά" και τις εκστρατείες!!!
Αλλά ποιός κάθεται τώρα να τα βάλει με τους βιομηχάνοι! Δύσκολη δουλειά και δεν έχει και "μαλλί" για ΜΚΟ που θα αναλάβουν "εθελοντικά" και τις εκστρατείες!!!
Γιατί λοιπόν ο μεγαλόσχημος δεν έκανε αυτή τη σκέψη την τόσο απλή;
Δεν ξέρω, και τρέμω στην πιθανότητα να σας γελάσω και δεν το θέλω, γι’ αυτό έκανα μια λίστα από εικασίες κι ας διαλέξει ο καθείς αυτή που τον ικανοποιεί:
- Ο οικολόγος κι ο φούρναρης διαφέρουν σημαντικά. Έτσι, αν για τον δεύτερο τα 30 χρόνια εμπειρίας είναι το παν, για τον πρώτο είναι χάσιμο χρόνου για μεγάλο χρονικό διάστημα!
- Ο μεγαλόσχημος μπορεί να είχε συμφωνητικά συνεργασίας με εργοστάσια ποδηλάτων ή με τις βιομηχανίες.
- Ο μεγαλόσχημος δεν έχει ιδέα από αυτό που διακονεί αλλά κάποιοι τον έχρισαν μεγαλόσχημο.
- Η οικολογία χρήζει κυρίως σοβαρότητας και δευτερευόντως μεγαλοσχημόνων
- Ο μεγαλοσχήμων με τις εκστρατείες μπορεί να μπλαμπλαδίζει επί χρόνια και έτσι αυξάνει τις πιθανότητες να "ψαρεύει" ψήφαλάκια
- Όλα τα παραπάνω.
εξαιρετική γραφή! για άλλη μια φορά!
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλά τελικά μήπως όλοι οι "πράσινοι" ανά τας Ευρώπας είναι κάπως έτσι? με το Κεφάλαιο μεν στην πράξη και με το ...ποδήλατο στην Θεωρία...?!!?!!