Τρίτη, 5 Απριλίου 2011

Οι καλές προθέσεις


Πήρα πρόσφατα ένα μέιλ που με προέτρεπε μέσα από μια ακαλαίσθητη παρουσίαση να αγοράζω ελληνικά προϊόντα.  Σέβομαι την καλή πρόθεση του συντάκτη της συγκεκριμένης παρουσίασης όμως ο κόσμος έχει καταστραφεί από ανθρώπους που έχουν καλές προθέσεις. Γιατί δεν αρκούν. Αντίθετα, όταν δεν συνοδεύονται από γνώση του αντικειμένου με το οποίο ασχολούνται, περισσότερο είναι πιθανό να βλάψουν όχι μόνο το σκοπό που υποτίθεται ότι υπηρετούν αλλά και ανθρώπους γύρω τους.
Η παρουσίαση του ανώνυμου συντάκτη, μας πληροφορεί – ορθώς – ότι η αύξηση της κατανάλωσης ντόπιων προϊόντων θα συμβάλει στην μείωση της ανεργίας.  Να διορθώσω λέγοντας ότι η αύξηση της παραγωγής και η μείωση των εισαγωγών θα βοηθήσουν την εθνική μας προσπάθεια εξόδου από την κρίση και έμμεσα στην αντιμετώπιση της ανεργίας;  Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος. Το κακό αρχίζει όταν ο καλών προθέσεων άγνωστος συντάκτης αποφασίζει να μπει σε πιο πρακτικά και  ...επώνυμα πράγματα. Γράφει κάπου:
«.. Και όλα αυτά επειδή αγοράζατε μακαρόνια Μisko, η Μελισσα, και όχι μακαρόνια Barilla ή  μακαρόνια Lidl. Τυχαίο???? Δεν νομίζω!!!»
Είναι φανερό ότι αγνοεί το γεγονός ότι από το 1991 η βιομηχανία ζυμαρικών MISKO ανήκει στον όμιλο Barilla.
Σε άλλο σημείο της παρουσίασης αναφέρει (διατηρώ  την ορθογραφία):
«Αντί μπύρες,Carlsverk, Bud, stella artois υπάρχουν οι Mythos Βεργίνα. Fix. Alfa»
Προφανώς ο συμπαθής ανώνυμος γράφοντας Carlsverk εννοεί την μπίρα Carlsberg. Αγνοεί, πάλι, ο συμπαθής ότι από το 2008 η Carlsberg έχει εξαγοράσει το 100 % της μπίρας Mythos. Αγνοεί επίσης ότι η Alfa είναι εμπορικό σήμα της Αθηναϊκής  Ζυθοποιίας η οποία είναι σε ποσοστό 100% θυγατρική της Heineken Ολλανδίας.
Συνεχίζει βέβαια ακάθεκτος ο καλών προθέσεων:
«Αντί οδοντόκρεμες Colgate, Aim υπάρχουν kolynos, aquafresh,oulodent»
Εδώ, μάλλον η κατάληξη –ος τον μπέρδεψε: η οδοντόκρεμα Kolynos  δεν κατασκευάζεται από την οικογένεια Κολυνού με έδρα το Κολοκοτρωνήτσι αλλά είναι μια παλιά, αμερικάνικη φίρμα που από το 1995 ανήκει στην Colgate-Palmolive όπως και η Oulodent!!! Τέλος, η Aquafresh ανήκει στην GlaxoSmithKline.
Βέβαια, υπάρχει και η προτροπή να ελέγχεται το barcode πριν αγοράσετε τα προϊόντα. Όσα αρχίζουν, λέει, από 520 είναι ελληνικά. Μέγας μύθος!!
Ας πάμε τώρα στην ουσία του πράγματος.
Ναι, η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη την αύξηση της παραγωγικότητας αλλά και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών βιομηχανιών και των ελληνικών προϊόντων. Αυτό όμως δεν το πετυχαίνει κανείς με το μποϊκοτάζ των προϊόντων που έρχονται από άλλες χώρες γενικά και αόριστα.  Γιατί μπορεί π.χ. το Νουνού να είναι Ολλανδικό ή το Βλάχας να ανήκει στη Nestle αλλά και οι δυο βιομηχανίες έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις και παραγωγή στην Ελλάδα. Από την άλλη, πολλά ελληνικά brandnames έχουν πωληθεί σε πολυεθνικές εταιρείες ή έχουν τα εργοστάσια παραγωγής τους εκτός Ελλάδας.
Όσοι με ευκολία καλούν τον κόσμο να καταναλώνει γενικώς και αορίστως ελληνικά αναψυκτικά, για παράδειγμα, καταδικάζουν σε κλείσιμο αμιγώς ελληνικές βιομηχανίες που δουλεύουν «φασόν» ξένα brandnames.
Δυστυχώς, ακόμα και στο χώρο του καταναλωτικού κινήματος, την έλλειψη σοβαρότητας καλύπτει ο κάθε ημιμαθής που μπορεί να έχει καλές προθέσεις αλλά οι πράξεις του μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες. Θυμάμαι την προσπάθεια μιας παρέας πριν ένα χρόνο περίπου για σοβαρό καταναλωτικό κίνημα με έμφαση στην προώθηση ελληνικών, φθηνών και ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών χωρίς μποϊκοτάζ, εθνικιστικές υστερίες, σημαίες, τύμπανα και παρελάσεις. Δυστυχώς η συμμετοχή του κόσμου ήταν μηδαμινή και δυστυχώς η εθνική ασθένεια της αριστερής θεωρητικολογίας και πολυλογία; έπνιξε την πρωτοβουλία. Έχει κανείς όρεξη να το προσπαθήσουμε ξανά ή θα αφήσουμε το γήπεδο σε μέτριους ανθρώπους καλών προθέσεων; Το κάναμε με την πολιτική και βλέπετε τα αποτελέσματα. Θα το κάνουμε και με τα κοινωνικά κινήματα; 

9 σχόλια:

  1. Γεια σας και συγχαρητήρια για τις παρατηρήσεις σας. Πρσθέω μια ακόμα σχετική, με το θέμα, άποψη.Το αν μια επιχείρηση ειναι ελληνική, δεν εχει σχέση με το αν ο ιδιοκτήτης της ειναι ελληνας. Υπάρχουν, δυστυχώς, αρκετοί έλληνες ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που τις έχουν στήσει πρόχειρα και εχουν κύριο στόχο να βγάλουν όσα πιο πολλά μπορουν από το κόπο των εργαζομένων. Ετσι αυτές οι εταιρίες ζουν λίγα χρόνια και μετα σβήνουν από τα χρέη και τη κακοδιοίκηση.
    Ετσι που τα καταφέραμα σα χωρα, αυτο που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι πώς θα διατηρήσουμε καλά εργοστάστια στην Ελλάδα, που παίρνουν πρώτη ύλη από έλληνες αγρότες. Το αν οι ιδιοκτήτες τους ειναι ευρωπαίοι ή έλληνες που έχουν τους προσωπικούς τους λογαριασμούς σε ξένες τράπεζες, αυτό έχει μικρή διαφορά.
    Το πιο σηματικό απόλα είναι πια εργοστάσια τηρούν τα δικαιωματα των εργαζομένων και διατηρούν πολλές θέσεις εργασίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νικόλα συμφωνώ και προτείνω ενα παράδειγμα, μπύρες όπως η ΑΛΦΑ, η ΑΜΣΤΕΛ, η καινούργια bios 5, η ΗΕΙΝΕΚΕΝ, η ΜΥΘΟΣ, η ΚΡΑΦΤ και η ΝΕΔΑ εμφιαλώνονται και φτιάχνονται στην Ελλάδα οπότε αυτές πρέπει να στηρίξουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλησπέρα σας, δεν μπορώ να μην συμφωνήσω όπως και με το κειμενο εν μέρει βέβαια.
    Παραθέτω όμως μια σημαντική επενδυση στην χώρα μας η οποία δείχνει πως πρέπει να κινηθούν οι εταιρείες γενικότερα. Μια επένδυση 20 εκατ. ευρω στην ελληνική γη. Περισσότερα στοιχεία στο ακόλουθο λινκ : http://on.fb.me/iKA46z

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα συγχαρητήρια για το σαιτ σας αλλά δυστυχώς έχω κάποια παράπονα. Αντί να στηρίζουμε τα προϊόντα μας και να κάνουμε όλη την Ευρώπη να τρώει και να πίνει από τα δικά μας προϊόντα εσείς τα σαμποτάρετε κιόλας λες και γεννηθήκατε σήμερα στην Ελλαδάρα μας.
    Κάνοντας σαμποτάζ σε εταιρείες που αν μη τι άλλο στηρίζουν την ελληνική οικονομία με πολλούς τρόπους(θέσεις εργασίας, επενδύσεις, περιβάλλον)Πρόσφατα διάβασα και εγώ για μια επένδυση ελληνικης ζυθοποιιας νομιζω της ΑΘΗΝΑΙΚΗΣ..Τετοιες επενδύσεις χρειαζόμαστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι άληθεια ότι εχει δημιουργηθεί ένας πανικός αλλα η λύση είναι κοινά αποδεκτή.
    Στηρίζουμε εταιρείες που δημιουργούν θέσεις εργασίας, ελληνικές η όχι δεν παίζει ρόλο διοτι είδαμε και τι κατάφεραν τόσα χρόνια...αρα χρειαζόμαστε επενδύσεις..οσο για τις μπύρες, ειναι καλύτερα να πίνω μια μπύρα, που έρχεται εμφιαλωμένη και πακεταρισμένη από τη Γερμανία ή το Μεξικό;
    Για να μην μπερδευόμαστε, αν θέλουμε να στηρίξουμε θέσεις εργασίας στη χώρα μας, τότε να πίνουμε Craft, Μύθο, αλλά και heineken και Amstel και Αλφα. Αναλογα με τα γούστα και τη τσέπη, όλες αυτές ειναι καλές μπύρες και ελληνικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αρετή δεν διαφωνώ ...αλλά είναι καιρός να συνειδυτοποιήσουμε που πάμε και δυστυχώς χωρίς επενδύσεις δεν πάμε πουθενά. Δεν θυμάμαι πάντως αλλή επένδυση τελευταία πέραν της αθηναικης απο άλλη ελληνικη εταιρεία εσυ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να σε ρωτήσω βρε άτομο; Κάθεσαι και αλλάζεις όνομα επί τρεις και πλέον μήνες και συζητάς με τον εαυτό σου; Καλά, είσαι φοβερό τρολ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. έχουν γραφτεί πολύ αξιόλογες απόψεις σχετικά και συμφωνώ οτι το μπουκοτάζ δέ είναι λύση. Ν Η ελληνική οικονομία όντως έχει ανάγκη την αύξηση της παραγωγικότητας αλλά και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών βιομηχανιών και των ελληνικών προϊόντων. Αυτό όμως δεν το πετυχαίνει κανείς με το μποϊκοτάζ των προϊόντων που έρχονται από άλλες χώρες γενικά και αόριστα. Γιατί μπορεί, μια και αναφερθήκατε στις μπύρες, π.χ. η ΑΜΣΤΕΛ και η ΗΕΙΝΕΚΕΝ να είναι Ολλανδικές μάρκες αλλά η βιομηχανία έχει προχωρήσει σε επενδύσεις και παραγωγή στην Ελλάδα. Από την άλλη, πολλά ελληνικά brandnames έχουν πωληθεί σε πολυεθνικές εταιρείες ή έχουν τα εργοστάσια παραγωγής τους εκτός Ελλάδας.
    Όσοι με ευκολία καλούν τον κόσμο να καταναλώνει γενικώς και αορίστως ελληνικά αναψυκτικά, για παράδειγμα, καταδικάζουν σε κλείσιμο αμιγώς ελληνικές βιομηχανίες που δουλεύουν «φασόν» ξένα brandnames.
    εσείς τι λέτε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή