Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Το κάνετε λάθος κύριοι



Έχω πει πολλές φορές ότι οι πολιτικοί δεν κρίνονται από τις καλές τους προθέσεις αλλά από τις πράξεις και τα αποτελέσματα. Έχω πει επίσης ότι η καλύτερη πολιτική απόφαση μπορεί να οδηγηθεί σε πλήρη και μάλιστα παταγώδη αποτυχία εάν δεν έχεις φροντίσει να δομήσεις τον μηχανισμό εκείνο που θα την στηρίξει και θα την υλοποιήσει.
Αυτό που έζησα σήμερα δικαιώνει πλήρως το σκεπτικό μου και τον σκεπτικισμό μου και θέτει σε αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα και την βιωσιμότητα των κυβερνητικών μέτρων σε ότι αφορά την απαγόρευση του καπνίσματος. Το χειρότερο: το θέμα πλέον δεν αφορά απλά μια καταγγελία αλλά κατά πόσο ένα ολόκληρο “σύστημα” λειτουργεί με τον Πολίτη και για τον Πολίτη ή απλά μισθοσυντηρείται σε βάρος ολόκληρης της κοινωνίας.
Έκανα μια επώνυμη καταγγελία στις 7 Οκτωβρίου 2010 στις 22:51 στο 1142 για κάπνισμα μέσα σε Bar. Την καταγγελία καταχώρησε η κυρία Ρ.Χ. Η οποία σε ερώτησή μου πως θα μπορέσω να παρακολουθήσω την εξέλιξη της καταγγελίας μου, με παρέπεμψε στο Υπουργείο Υγείας και μάλιστα στους Επιθεωρητές Υγείας. Επειδή δεν ήξερα που να απευθυνθώ, σήμερα το πρωί επικοινώνησα ξανά με το 1142 και ο κύριος Π.Κ. Προσπάθησε να μου πει ότι δεν υπάρχει τρόπος να παρακολουθήσω την εξέλιξη της καταγγελίας μου. Στην “απειλή” μου ότι όλα αυτά θα δουν το φως της δημοσιότητας με σύνδεσε με κάποια κυρία η οποία κατάλαβα ότι ήταν η κ.Θ, υπεύθυνη για τη λειτουργία του 1142. Η κυρία αυτή με διαβεβαίωσε ότι η καταγγελία μου έχει διαβιβασθεί ηλεκτρονικά στο Υπουργείο Υγείας και μου έδωσε τον αριθμό του τηλεφωνικού κέντρου για να ζητήσω τους Επιθεωρητές Υγείας.
Το έκανα και αφού εξήγησα τι θέλω σε τρία διαφορετικά πρόσωπα η κυρία Λ. Μου είπε ότι οι Επιθεωρητές Υγείας δεν εξετάζουν καταγγελίες και ότι αυτές δεν διαβιβάζονται σε αυτούς από το 1142 (!!!!) όταν την πληροφόρησα ότι σε αυτούς με παρέπεμψαν από το 1142, προσπάθησε να δικαιολογήσει τους συναδέλφους της λέγοντας ότι κάποια παρανόηση θα έγινε και ότι όταν εγώ είπα ότι ψεύδονται “βιάζομαι να βγάλω συμπεράσματα”. Μου είπε τέλος ότι αυτοί ασχολούνται μόνο σε 2ο βαθμό με καταγγελίες.
Μερικές φορές μπορώ να γίνω εκνευριστικά επίμονος και σήμερα ήταν η ιδανική μέρα... Επανήλθα στο 1142, και ζήτησα να μιλήσω με την κ. Θ. ειδάλλως η μικρή μας περιπέτεια θα είχε πολύ πιο άσχημη κατάληξη. Όταν επιτέλους μίλησα μαζί της διαπίστωσα ότι δεν ήταν η ίδια που πριν είχαμε μιλήσει...
Η κυρία Θ. Μου είπε λοιπόν ότι “τα κορίτσια” είχαν κάνει λάθος, ότι οι καταγγελίες διαβιβάζονται στην Δημοτική Αστυνομία και ότι και η δική μου είχε σταλεί με mail εκεί. Καταλαβαίνω από τον τόνο της φωνής πότε ένας άνθρωπος προσπαθεί να κουκουλώσει παραλείψεις συναδέλφων του... Απαίτησα να μου προωθήσει το μέιλ και της ζήτησα έστω να μου πει τα στοιχεία της καταγγελίας μου. Στάθηκε αδύνατο να τα βρει και φανερά ενοχλημένη με το θέμα μου ζήτησε λίγο χρόνο.
Σε περίπου 20 λεπτά μου τηλεφώνησε. Είχε όντως βρει την καταγγελία μου, ανώνυμη και μη προωθημένη. Μου ζήτησε συμπληρωματικά στοιχεία εξηγώντας μου πόση σημασία είχαν και αφού ζήτησε συγνώμη, δεσμεύτηκε να παρακολουθήσει προσωπικά και να με ενημερώνει για την καταγγελία.
Είναι φανερό ότι το σύστημα πάσχει και πάσχει ακριβώς στις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας: στην αδιαφορία των υπαλλήλων, στην μη αξιολόγησή τους, στην τάση ορισμένων να ερμηνεύουν το νόμο και να τον εφαρμόζουν μόνο αν τους αρέσει, στην απόφαση άλλων να είναι δικαστές και όχι ελεγκτές, στην προσέγγιση της καταγγελίας σαν ρουφιανιά, στην αδυναμία του νομοθέτη ή της πολιτείας να προβλέψει μηχανισμούς εφαρμογής του νόμου.
Ερωτώ δημόσια τον τωρινό Υπουργό Υγείας αν νομίζει ότι ο κάθε πολίτης θα κάνει ό,τι έκανα εγώ ή θα πει ότι όλα είναι μια απάτη και δεν θα ασχοληθεί ξανά με καταγγελίες.
Ερωτώ δημόσια όλους τους κυβερνητικούς παράγοντες αν περιμένουν από τους πολίτες να καταγγείλουν οικονομικά, περιβαλλοντικά, ποινικά αδικήματα όταν η στάση της Πολιτείας είναι τέτοια.
Ερωτώ δημόσια όλους τους κυβερνητικούς παράγοντες αν πιστεύουν οι ίδιοι στα νομοθετήματα τους ή απλά αναγκάζονται για λόγους εναρμόνισης με το κοινοτικό δίκαιο να υιοθετούν απόψεις.



Κύριοι, προσέξτε το βηματισμό σας. Η χώρα περνά μέσα από σκοτεινό τούνελ. Εάν εσείς σκονταφτετε στα εύκολα, πως να σας εμπιστευτώ να μας περάσετε σώους από τα δύσκολα;


Όλα τα ονόματα στη διάθεση των αρμοδίων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου