Έχετε παρατηρήσει ότι τελευταία έχουμε "πήξει" στα μεταπτυχιακά και στα διδακτορικά; Έχετε ιδέα με πόση ευκολία "στήνεται" ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα στα ημεδαπά Πανεπιστήμια; Αναρωτηθήκατε γιατί οι υποψήφιοι διδάκτορες αυξάνονται γεωμετρικά τα τελευταία χρόνια; Λες και έχουμε εκπτώσεις στη γνώση. Ξεπούλημα τίτλων.
Να εξηγούμαι. Όταν λέω ότι ένα μεταπτυχιακό "στήνεται με ευκολία" δεν εννοώ το ...στοιχηματικό στήσιμο ούτε αναφέρομαι σε ...υλικοτεχνική ευκολία αλλά ευκολία - ήγουν προχειρότητα - τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην υλοποίηση του προγράμματος.
Αν αναζητήσει κανείς το "γιατί" στα παραπάνω, μπορεί να ανιχνεύσει σωρεία απαντήσεων.
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι η ίδρυση πολλών νέων πανεπιστημίων και σχολών άνοιξε την αγορά εργασίας με αποτέλεσμα να ανέβει η ζήτηση τίτλων με φυσικό επόμενο να ανθίσει και η αντίστοιχη παραγωγή. Με την ίδια λογική της αγοράς, ήταν επόμενο να βρεθούμε στο άλλο άκρο μιας φυσικής ταλάντωσης - στην υπερπροσφορά τίτλων - μέχρι να βρούμε το σημείο ισορροπίας.
Κάποιος άλλος θα προσέθετε ότι η σύνδεση των τίτλων με τον διορισμό στο δημόσιο έκανε πιό πολύπλοκο το σύστημα προσφοράς και ζήτησης και τις εκτροπές από το σημείο ισορροπίας μεγαλύτερες και εντονότερες.
Κάποιος τρίτος θα μπορούσε να συνδέσει το γεγονός με την εισροή κοινοτικών κονδυλίων και στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και την πρεμούρα μας να τα απορροφήσουμε στα βιαστικά - όπως πάντα - και χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό - επίσης όπως πάντα.
Λογικά και επόμενα, κάποιος τέταρτος θα έβρισκε ως βαθύτερη αιτία την προχειρότητα με την οποία ως λαός αντιμετωπίζουμε τα περισσότερα πράγματα.
Ό,τι κι αν πει κανείς, το γεγονός παραμένει ένα: Γεμίσαμε διδάκτορες αλλά πληρώνουμε το τίμημα της έκπτωσης των γνώσεων. Τα χειρότερα όμως είναι μπροστά μας αν σκεφτεί κανείς ότι θα διδάξουν τους αυριανούς πτυχιούχους μας άνθρωποι οι οποίοι απέκτησαν τίτλους σε περίοδο εκπτώσεων....
Μην αναρωτηθείτε τι σχέση έχουν τα παραπάνω με το περιβάλλον, τη Λάρισα ή τη θεματολογία του παρόντος χώρου διότι έχουν και παραέχουν. Εν καιρώ αυτό θα γίνει κατανοητό..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου