Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Τι πρεσβεύω, σε τι αντιτίθεμαι





Σε αυτούς τους δύσκολους και πονηρούς καιρούς, οφείλουμε όλο να ξανασυστηθούμε επειδή τίποτα πια δεν είναι το ίδιο. Επειδή λοιπόν, μου αρέσει να είμαι σαφής απέναντι σε όλους και επειδή διαισθάνομαι ότι μπορεί να παρεξηγηθούν ή παρερμηνευθούν πράγματα που έχω γράψει, δηλώνω ότι:


Είμαι υπέρ των δραστικών αλλαγών στο Δημόσιο Τομέα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός κράτους το οποίο σχεδιάζει και ελέγχει την εφαρμογή των όσων αυτό σχεδίασε και η Βουλή νομοθέτησε, χωρίς να παρεμβαίνει, να προστατεύει, να πατρονάρει, να καθοδηγεί. 

Είμαι υπέρ των μεταρρυθμίσεων στο Κεντρικό Κράτος και την Τοπική Αυτοδιοίκηση οι οποίες απλοποιούν τις διαδικασίες και κάνουν αποτελεσματικές τις υπηρεσίες. Η απλότητα είναι ο εχθρός της γραφειοκρατίας. 

Είμαι υπέρ της αξιολόγησης ατόμων ή ομάδων ατόμων ή έργων ή δράσεων στο σύνολο των κρατικών δομών, με τη χρήση διεθνώς αποδεκτών εργαλείων και κριτηρίων. 

Είμαι υπέρ της θέσπισης της ατομικής ευθύνης για πράξεις, ενέργειες ή παραλείψεις για κάθε δημόσιο λειτουργό. 

Είμαι υπέρ της θέσπισης ενός σταθερού φορολογικού συστήματος το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επενδυτή και κάθε πολίτη να σχεδιάζει μακροπρόθεσμα χωρίς να συνυπολογίζει την φορολογική αστάθεια με τις πιθανές εκπλήξεις της οι οποίες αυξάνουν το κόστος υπηρεσιών και τις τιμές προϊόντων. 

Είμαι υπέρ της θέσπισης απλών και ισοδύναμα ισχυόντων προς κάθε κατεύθυνση κανόνων ή όρων για την αδειοδότηση και τη λειτουργία δραστηριοτήτων. Δεν έχει σημασία αν αυτοί είναι σκληροί ή αυστηροί, αρκεί να ισχύουν το ίδιο για όλους και να τηρούνται εξ ίσου από όλους.

Είμαι υπέρ της αυστηρής εφαρμογής των νόμων. Αυστηρή εφαρμογή των νόμων δεν σημαίνει αυστηρότητα των ποινών ή τιμωρίας. Νόμοι που δεν εφαρμόζονται ή που δεν ισχύουν στην πράξη ΠΡΕΠΕΙ να αποσύρονται.

Είμαι υπέρ των ίσων βασικών ευκαιριών. Το κράτος πρέπει να εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης ή πρόσβασης στην παιδεία και την πληροφορία σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες του. 

Είμαι κατά του κράτους – επιχειρηματία. Έχει δοκιμαστεί και έχει αποτύχει στο 99% των περιπτώσεων, παγκοσμίως. 

Πιστεύω στον συνεχή έλεγχο των αντιπροσώπων των πολιτών σε όλες τις θέσεις άσκησης εξουσίας. Οι αντιπρόσωποι οφείλουν να λογοδοτούν στους εκλέκτορες τους.

Είμαι υπέρ της ανάδειξης σε κορυφαίο έγκλημα της κλοπής ή διασπάθισης του δημοσίου χρήματος.

Είμαι κατά της έντοκης διαχείρισης του χρήματος. Δεν πιστεύω ότι το χρήμα μπορεί να παράγει χρήμα απλά με την συσσώρευση του. Για τον ίδιο λόγο θεωρώ ότι το χρηματιστήριο αξιών δεν θα έπρεπε να έχει θέση σε μια κοινωνία. Το χρήμα πρέπει να παράγει κέρδος μόνο όταν επενδύεται και όχι όταν αποταμιεύεται. 

Είμαι Ευρωπαίος Πολίτης από πεποίθηση και όχι εξ αιτίας συγκυριών ή ταύτισης συμφερόντων. Πιστεύω ότι η Ευρώπη είναι η πατρίδα μας και οποιαδήποτε πολιτική βελτίωση επιδιώκουμε οφείλουμε να την βλέπουμε μέσα από την Ευρώπη.

Είμαι υπέρ της κοινοβουλευτικής αστικής δημοκρατίας. Δεν είναι το τέλειο πολιτικό σύστημα αλλά είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα.

Είμαι υπέρ της ελευθερίας διακίνησης ιδεών, πληροφοριών, γνώσεων κ.λ.π. στο βαθμό που αυτή δεν περιορίζει την ελευθερία του συμπολίτη μου.

Όλες μου οι ιδέες οφείλουν να είναι αντικείμενα κριτικής και ισχύουν όσο επιτυγχάνουν όταν δοκιμάζονται στην πράξη. Καμιά θρησκευτική προσκόλληση σε ιδεολογήματα δεν οδήγησε σε πρόοδο τις κοινωνίες. 

Πιστεύω ότι ο άνθρωπος είναι πάνω απ’ όλα αλλά δεν ξεχνώ ότι κάποιος λογίζεται άνθρωπος μόνο ως μέλος μιας ομάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου