Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Το θρίλερ στο δρόμο του ΟΑΕΕ

Έχει συσταθεί κάπου μια ΕΠΕ. Καλά να πάθει θα πείτε αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας. Εις εκ των εταίρων, που λένε κι οι δικηγόροι – ναι, αυτοί που έχουν δικό τους ολόκληρο υπουργό – αποφασίζει να μεταβιβάσει ολόκληρο το εταιρικό του μερίδιο, να διαγραφεί από τον ΟΑΕΕ και να τραβήξει τον δρόμο της αρετής. Χα! θα πείτε αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.
Μετά βασάνων, ο εις, καταφέρνει κάποια στιγμή να τελειώσει με εφορίες, συμβολαιογράφους, κατάθεση τροποποίησης στο ΕΒΕΑ, να πάρει την σχετική βεβαίωση για διαγραφή από ΟΑΕΕ. Το ημερολόγιο έδειχνε 29/4/2013
Στα χέρια του έχει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά προς ΟΑΕΕ πλην ενός: του ΤΑΠΕΤ ή ΦΕΚ. Η καλή κυρία στον ΟΑΕΕ, η υπεύθυνη για τις διαγραφές του Ζωγράφου – του Δήμου, όχι του Τσαρούχη -  κάνει δεκτό το αίτημα με την επιφύλαξη προσκόμισης του ΤΑΠΕΤ ή ΦΕΚ. Αυτά τα αρκτικόλεξα πάντα τον τρόμαζαν τον εις εκ των εταίρων, που λένε οι δικηγόροι κτλ, και όποτε μπορούσε τα άφηνε να προσπερνούν. Έτσι και τώρα: μπήκε στο διαδίκτυο, γκουγκλάρισε και κατάλαβε ότι μπορούσε να περιμένει την έκδοση του ΦΕΚ το οποίο χρειάζεται περί το εικοσαήμερο να δημοσιευτεί.
Όταν κόντευε μήνας και η αναζήτηση στο Εθνικό Τυπογραφείο του έβγαζε μηδέν αποτέλεσμα, ανησύχησε. Τηλεφώνησε λοιπόν στο ΕΤ και ακριβώς εδώ ξεκινά η πορεία στη λεωφόρο με τις λεύκες του ελληνικού δημοσίου – στενού, ευρύτερου, μακρύφαρδου, ψηλόλιγνου ό,τι επιθυμείτε.
Από το ΕΤ, χθες, τον πληροφόρησαν ότι στο όνομα της ΕΠΕ δεν έχει φτάσει κανένα αίτημα δημοσίευσης από το ΕΒΕΑ, οπότε λογικά δεν έχει ούτε ΦΕΚ, ούτε ΤΑΠΕΤ (αριθμός πρωτοκόλλου εθνικού τυπογραφείου). Κρύος ιδρώτας τον έλουσε…
Σήμερα το πρωί, στο ΕΒΕΑ, του είπαν ότι, για λόγους που δεν τον αφορούν, η αποστολή των τροποποιήσεων καταστατικών ΕΠΕ προς το Εθνικό ακολουθεί έναν αργό ρυθμό. Στην απελπισμένη ερώτηση «Τι φταίω εγώ ρε παιδιά;» του απάντησαν ότι «σύμφωνα με το άρθρο 15 του Ν. 3419/2005, εφόσον η τροποποίηση έχει ΚΑΚ και ΓΕΜΗ, δεν χρειάζεται ΤΑΠΕΤ και ΦΕΚ». Αυτό ήταν! Αρκτικόλεξα! Σαν να πετάς κρυπτονίτη στον σούπερμαν. Βρήκαν το αδύνατό σημείο του και τον χτυπάνε κάτω σαν χταπόδι.
Μάζεψε όσες δυνάμεις του απέμειναν και σύρθηκε ως απέναντι από το ΕΒΕΑ στον ΟΑΕΕ. Προσευχήθηκε – άθεος ων - να έχουν τελειώσει τα αρκτικόλεξα και ανέβηκε ως την καλή κυρία που έχει τον Δήμο Ζωγράφου ή κάποια σχετική. Εξήγησε τέλος πάντων στην πρώτη διαθέσιμη καλή κυρία ότι από απέναντι του είπαν ότι δεν χρειάζεται όλα αυτά που του ζητάνε επειδή ο νόμος τάδε λέει αυτά.
«Κύριε, εγώ δουλεύω με εγκυκλίους και όχι με Νόμους». Κεραυνός. Αστραπή. Αστέρια και πουλάκια άρχισαν να κάνουν βόλτες γύρω από το κεφάλι του. «Δεν υπάρχει κανείς υπεύθυνος εδώ μέσα;» ψέλλισε. «Ο κύριος Ρωμανάς, στο βάθος δεξιά» άκουσε ή νόμιζε ότι άκουσε. Αλήθεια έχετε παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι υπεύθυνοι είναι σαν τους κήπους, στο βάθος; Μόνο που οι υπεύθυνοι είναι και δεξιά αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.
«Το ξέρω αγαπητέ μου το πρόβλημα και το έχω θέσει στους από πάνω» έκανε και έδειξε προς το ταβάνι. Κοίταξε ασυναίσθητα και ο εις αλλά πάρεξ ένα γυμνό φωτιστικό σωλήνα και ένα μικρό ξεφλούδισμα της μπογιάς, ουδέν είδε. «Το πρόβλημα είναι ότι εμάς μας δεσμεύει το ΠΔ 258/05 και όχι ο Ν. 3419 του ιδίου έτους» είπε και αυτή την φορά ανασήκωσε τους ώμους και χαμογέλασε με νόημα. Ίδιος ο Μητσοτάκης σκέφθηκε ο εις και μια ανατριχίλα διέτρεξε την σπονδυλική του στήλη από τον αυχένα ως τα οπίσθια.

Έφυγε ηττημένος, αποκαμωμένος. Καληνύχτα ΔΗΜΑΡ (και ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αλλά η πρώτη ταιριάζει ηχητικά) αυτή η χώρα δεν θα αλλάξει ποτέ.

6 σχόλια:

  1. Εις εκ των εταίρων, που λένε κι οι δικηγόροι – ναι, αυτοί που έχουν δικό τους ολόκληρο υπουργό – ...: ΚΟΡΥΦΑΙΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και να ηταν ο μονος παραλογισμος του ΟΑΕΕ καλα θα ηταν...

    εχω εταιρικα μεριδια σε ΕΠΕ αλλα ειμαι ασφαλισμενη στο ταμειο του επαγγελματος μου (μονο εταιρος ειμαι σαν επενδυση, εχω αλλη δουλεια κανονικη).

    ΚΑΘΑ ΜΑ ΚΑΘΕ χρονο πρεπει να ζηταω εξαιρεση απο το ΟΑΕΕ μιας και ηδη πληρωνω αλλο ταμειο (της δουλειας μου). Για να παρω την εξαιρεση το ταμειο μου ζηταει ενα καρο χαρτια και πιστοποιητικα για τα οποια πληρωνω και παραβολο. Μετα το ΟΑΕΕ τα λβανει αυτα και μιυ απανταει εγκραδως για την εξαιρεση μου = τρελη γραφειοκρατια κ κοστος και επιπλεον ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ τα ιδια.

    Δηλαδη τοσο δυσκολο ειναι υπηρεσιακα να δουν οτι ειμαι αλλου ασφαλισμενη και να μου πουν οτι λαμβανω εξαιρεση για παντα και αν κατι αλλαξει οφειλω να τους ενημερωσω αντι το αντιστροφο που πρεπει καιε χρονο να ζηταω εξαιρεση.

    Επισης ο ασφαλιστικος μου φορεας γιατι ζηταει ενα καρο χαρτια ενω απλα απο το συστημα προκυπτει οτι ειμαι γραμμενη.

    Μια τρελα. Αν τα ξξερα αυτα δεν θα εβαζα λεφτα σε αυτη την ΕΠΕ η οποια και ακομα τιποτα δεν βγαζει παρα ειναι μια ελπιδα :-((

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αποτρέπουν οποιονδήποτε από το να επιχειρήσει βάζοντας σωρό εμπόδια. Πάντως δεν θα το αφήσω έτσι. Ανακάλυψα ότι το Προεδρικό Διάταγμα που επικαλείται ο ΟΑΕΕ δεν αναφέρει τίποτα για ΦΕΚ ή Πρωτόκολλο από το Εθνικό Τυπογραφείο. Οπότε αύριο ξανά εκεί

      Διαγραφή
    2. δεν μπορείς να καταλάβεις πόσο σου συμπαρίσταμαι... Εγώ θα ζήταγα και άμεση απόλυση όσων «δεν δεσμεύονται από τους νόμους αλλά από τις εγκυκλίους», μιας και κάποτε πρέπει να τελειώσει το καραγκιοζιλίκι, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας... :)

      Διαγραφή
    3. Γιάννη, με καλύτερη οργάνωση, αναδιάταξη προσωπικού και μηχανογράφηση, το ΕΒΕΑ και ο ΟΑΕΕ μπορούν να εξυπηρετήσουν τον πολίτη στο 1/10 του χρόνου με το 1/3 του προσωπικού. Δεν λέω τίποτ' άλλο

      Διαγραφή