Δεν ήθελα να τη
χάσω. Ήταν η τελευταία μέρα της έκθεσης και προσπάθησα να στριμώξω τα ραντεβού
μου έτσι ώστε να τα καταφέρω. Βέβαια, είχα δει τις δουλειές της στο διαδίκτυο
αλλά η αίσθηση που δίνει το έργο της όταν το παρατηρείς από κοντά είναι
αναντικατάστατη. Άλλωστε της το είχα υποσχεθεί και για έναν ανεξήγητο λόγο δεν
ήθελα να αθετήσω την υπόσχεσή που έδωσα σε
μια Κυρία που δεν γνωρίζω καν, παρά μόνο μέσα από μερικά μέιλ που ανταλλάξαμε
και – κυρίως – μέσα από τα σπουδαία έργα της.
Όπως πρόδιδαν τα
περιπολικά που κινούνταν με ταχύτητα προς κάθε κατεύθυνση και τις σειρήνες να ουρλιάζουν, καθώς και η
παρουσία τροχονόμων σε κάθε διασταύρωση, είχαμε ένταση στο κέντρο. Προσπάθησα
να κρατήσω το άγχος και την περιρρέουσα ένταση μακριά από το μυαλό και τη
διάθεσή μου. Πλησιάζαμε στο Νούμερο 42 της Βασιλέως Κωνσταντίνου και μόνο η θέα
από τη τζαμαρία της Γκαλερί Art Zone
42, μας έκοψε την ανάσα. Τα εκπληκτικής καθαρότητας χρώματα των καμβάδων της Άννας
Μιχαηλίδου μας καθήλωσαν για δευτερόλεπτα.
Αναρωτήθηκα
πολλές φορές τι είναι αυτό που μου αρέσει πραγματικά στη ζωγραφική της. Πολλά
και όλα. Σήμερα θα σταθώ σε ένα έργο της και θα προσπαθήσω να σας δείξω τι
βλέπω σ’ αυτό κι ίσως τελικά δούμε το ίδιο ή εσείς δείτε κάτι άλλο.
Who put the fat in the fire??? |
Σε τι κόσμο φέραμε τα παιδιά μας να ζήσουν; Τι κόσμο τους αφήνουμε; Τι κόσμο φτιάξαμε γι’ αυτά; Τι προστασία μπορεί να προσφέρει το χαρούμενο φόρεμα, το κοκαλάκι στα μαλλιά; Πόσο το προφυλάσσει και τι του προσφέρει η καταφανώς επαρκής ποσότητα τροφής μπροστά στην ίδια τη ζωή; Τι θα συμβεί όταν μπροστά του ή στο χέρι του δεν θα βρίσκεται το χρωματιστό λουλούδι αλλά η γκρίζα περόνη της νάρκης;
Η Άννα
Μιχαηλίδου δεν ζωγραφίζει. Γράφει σενάρια και σκηνοθετεί παραστάσεις. Κάθε
πίνακάς της είναι μια παράσταση και μια ιστορία. Η αφήγησή της είναι ρεαλιστική
και ταυτόχρονα απόκοσμη. Οι φιγούρες της, απόλυτα πραγματικές, αιωρούνται σε
ένα εκθαμβωτικό φόντο που και αναδεικνύει το θέμα αλλά και το αγκαλιάζει
κερδίζοντας την προσοχή του θεατή. Η
Άννα περιγράφει τις πιο σκοτεινές ιστορίες αφού τις λούσει με ένα απίστευτο
φως. Σαν να βγάζει τους εφιάλτες της στο φως της ημέρας με σκοπό να τους ξορκίσει.
Σαν να περιγράφει στιγμές έντασης με τη φυσικότητα ενός πολύπειρου τυχοδιώκτη
που μπορεί να αποστασιοποιείται από την ίδια του την περιπέτεια.
Warbirds |
About World Poverty |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου