Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Για την Λάρισα μετά τον Τζανακούλη

Ήμουν ώμος, είπαν μερικοί, όταν κάλεσα τον Γιάννη τον Σάπκα να δηλώσει ότι δεν θα είναι υποψήφιος για το αξίωμα του Δημάρχου στις επόμενες εκλογές. Ωμοί είναι όσοι προσπαθούν να φυλακίσουν τις εξελίξεις σε “εργαστηριακό περιβάλλον” ώστε να ελέγξουν το αποτέλεσμα. Όσοι δηλαδή πιστεύουν ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε να εξασφαλισθεί η επιθυμητή υποψηφιότητα ή το επιθυμητό “σχήμα”, πριν ο Γιάννης Σάπκας ανοίξει τις εξελίξεις.
Η δική μου ιδέα και πρόταση είναι απλή: παραίτηση Σάπκα από μια 3η διεκδίκηση,, διάλυση της παράταξης “Λαρισαίων Πόλις” και άνοιγμα της συζήτησης για τον Δήμο Λάρισας από μηδενική βάση.
Θέλοντας να συνεισφέρω σε μια τέτοια κατεύθυνση, βάζω 3 κυρίαρχα ζητήματα:
1ο . Την υπόθεση “χρίσμα”. Είναι γνωστή η θέση μου περί κομματικών υποψηφιοτήτων. Τις θεωρώ κομμάτι του αποτυχημένου μοντέλου διακυβέρνησης που οδήγησε τη χώρα στη δεινή θέση στην οποία βρίσκεται. Θεωρώ ότι η ομάδα η οποία θα αναλάβει την ευθύνη να ζητήσει την ψήφο των πολιτών στις επόμενες δημοτικές εκλογές θα πρέπει να γνωστοποιήσει τις προθέσεις της από τώρα και να δηλώσει δημόσια ότι θα είναι παρούσα στις εκλογές άσχετα από χρίσματα και στηρίξεις.
2ο. Την ομάδα. Χρησιμοποίησα τη λέξη με πλήρη επίγνωση και κυριολεκτικά. Θεωρώ απαραίτητη την ύπαρξη μιας ομάδας τουλάχιστον 30 ατόμων η οποία θα σχεδιάσει, θα συζητήσει, θα εμπλουτίσει, θα προσαρμόσει ένα πρόγραμμα διακυβέρνησης του Δήμου. Είναι αυτονόητο ότι η ομάδα αυτή θα απαρτίσει τον κορμό του ψηφοδελτίου που θα διεκδικήσει τον Δήμο.
3ο. Τον επικεφαλής. Αυτός ο οποίος θα οδηγήσει την ομάδα στις επόμενες εκλογές δεν μπορεί ούτε να παραμένει “κρυφός” ούτε να γίνει αντικείμενο επιλογής της τελευταίας στιγμής. Μια τέτοια λογική ευνοεί μόνο τους μηχανορράφους και τους λάτρεις του παρασκηνίου και των παραγοντισμών. Οι λογικές του αριστερού παλαιοκομματισμού που γεννήθηκαν και αναπαράγονται στις αίθουσες των πανεπιστημίων είναι επίσης κομμάτι του φαύλου πολιτικού συστήματος που παρέσυρε τη χώρα στην αποτυχία. Ο επικεφαλής της ομάδας που ανεξάρτητα από κομματικά χρίσματα αλλά με βαθιά πολιτική δράση θα πάει στις εκλογές – και θα τις κερδίσει κατά την άποψή μου – πρέπει να είναι γνωστός από σήμερα.
Κλείνοντας την σύντομη παρέμβασή μου, ξεκαθαρίζω ότι η σταθερή και αδιαπραγμάτευτη απόφασή μου να μη συμμετέχω σε εκλογικές διαδικασίες ποτέ στο μέλλον κάνει νομίζω φανερή την καθαρότητα των προτάσεών μου σε επίπεδο προθέσεων: δεν επιδιώκω τίποτα και το μόνο μου κίνητρο είναι η αγάπη μου προς την τοπική αυτοδιοίκηση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου